October 05, 2008

~Aidilfitri 2008~


Malam raye pukul 11pm aku bertolak ke Kajang.. Nasib baik 0k kat dalam bas.. Xde la pening² lalat.. Abah antar sampai Shahab.. Banyak gile bawak barang.. Kuih raye, ketupat, serunding, lauk-pauk, tikar, dapur pn aku bawak..! hehe... Tido je sepanjang perjalanan.

Sampai Kajang dalam pkl 630am.. Abang dah tunggu.. Terus balik umah..

And.. I got this for my 27th Birthday.. (gambar tak clear la..) A watch.. Thanks abang...

Ehm... Lebih kurang ni la suasana umah kitorg.. Kosong je..


Cuma ade tilam single, tikar kecik, TV, kettle, rice cooker and tong gas. Tu la sb aku bawak dapur dr kampung.. hehe...

Masak nasi untuk sarapan... Panaskan lauk semua and we had our breakfast di pagi raye tu.. Nasi putih, kurma kambing, ayam masak serai and udang goreng, ketupat and serunding daging. banyak abang makan.. (Cian hsband aku! mesti dia rindu masakan kt umah)..Lepas breakfast bersiap nak pegi Sembahyang Raya kat Masjid Penjara Kajang.. Bermaafan dulu dengan hasband.. Kali pertama bermaafan dengan suami di pagi Aidilfitri.. Syahdu je..

Sampai kt masjid, Mase takbir tu terase la jgk syahdunye raye jauh dari mak and abah.. Tapi kali ni aku xde la menangis macam sambut Raye Haji kat Sabah dulu.. Mungkin sebab ade suami di sisi kot..

Lepas sembahyang.. Dah xtau nk wat ape.. Abang bawak kuar pegi tengok bandar Kajang. Ramai pendatang je dok berbaris tunggu bas nak pegi KL la kot.. Lepas tu singgah Giant beli ckit barang dapur..
Balik rumah, lepak kejap and pukul 2:20pm abang kena masuk keje...

So, aku sorang² kat umah ape lagi... Layan TV and tido je la sepanjang petang tu.. Demikian la cerita di Hari Raya Pertama..

No comments: